[Sajtószemle] Beszámoló a kerékpáros koncepcióról a Helyi Témában

A Helyi Téma beszámolt a XVI. kerületi kerékpáros koncepcióról és "bringatérképről". 
A cikk az újságban és online is olvasható. Köszönjük, hogy felkarolták a témát!



Elk­észült a kerület bringatérképe

Készül a kerület kerékpáros stratégiája, ami hosszabb­ és rövidebb távon is segíti a bringások közlekedését. A tervek szerint több egyirányú utca nyílhat meg a biciklisek előtt, és kialakítanak olyan „folyosókat”, amelyek biztonságos átjárást ígérnek a városrészek között.


Átfogó egyeztetést tartottak a kerületben a kerékpáros stratégiáról. Az önkormányzat a megbeszélésre elhívta többek között a Budapesti Közlekedési Központ, a Magyar Kerékpárosklub (MK) és a Kertvárosi Bringajárőr elnevezésű szervezet képviselőit is. A találkozón szó esett azoknak az útvonalaknak a kijelöléséről, amelyek a szomszédos kerületek és települések között segítik majd a kerékpáros közlekedést a mai elvárásoknak és szemléletnek megfelelő infrastruktúra kiépítésével. Erről már térkép is készült. – Az egyeztetésre összeírtuk saját elképzeléseinket, de kellemes meglepetés, hogy a kerület és az MK is pontosan ugyanazt az álláspontot képviseli és ugyanazokat a célokat sorolta fel, amelyeket mi is kiokoskodtunk – mondta lapunknak Csanádi György, a Bringajárőr csapatának tagja. Az úthálózat kiépítése és bővítése hosszabb távon valósulhat csak meg, ez egy egységes budapesti koncepció része lesz. Kiderült az is, hogy a döntéshozók rövidebb távon olyan tervekben gondolkodnak, mint például a forgalomcsillapítás és sebességcsökkentés, kerékpártámaszok kihelyezése, valamint a kerékpáros közlekedést népszerűsítő kampány elindítása.

Mint a polgármester is elmondta, a kerület adottságai kiválóak a biciklis közlekedésre, amivel a mostani egyeztetés résztvevői is egyetértettek. A kisutcák az utóbbi évek útépítési és sebességcsökkentési hullámának köszönhetően jól járhatóak kerékpárral, és az árpádföldi dimbes-dombos szakasz kivételével még emelkedő sincs. Csanádi György szerint, ami valójában nehézséget jelent, az a kerületen átívelő és abból kivezető főútvonalak kerékpárbaráttá tétele, és bizonyos kereszteződések – például a HÉV vonala mentén –, csomópontok újrarendezése.

A tárgyaláson szó volt az Újszász utcai kerékpársávról is. Az önkormányzat szerint elhárultak az akadályok a megvalósítás elől, igaz erről még hivatalos megállapodás nem született a fővárossal. Az viszont eldőlt, hogy a következő két évben a kerület folytatja a harmincas zónák kiterjesztését. E mellett leaszfaltozzák a Simongát utcát, ahová fekvőrendőröket is telepítenek majd. A Bringajárőrök szerint nagyon fontos lenne az egyirányú utcák megnyitása a kerékpárosok előtt. Úgy tűnik, erre az önkormányzat is hajlik, előbb azonban elvégzik a szükséges forgalomtechnikai méréseket. A legérdekesebb elképzelés, ami a kerület részéről elhangzott, olyan kerékpárutak építése, amelyek a nem lakott területeken keresztül mintegy folyosót képezve teremtenek kapcsolatot a városrészek között. Ezzel a biciklisek rengeteg időt spórolhatnának meg, hiszen a „prérin” keresztül lehetne átvágni például Cinkotára vagy Kőbányára anélkül, hogy a forgalmas utakat érintenék. Az ígéretek szerint a kerékpártároló-program is hamarosan beindul, elsőként a Sashalmi piac parkolójából fognak leválasztani erre a célra egy-két parkolóhelyet.

(Helyi Téma)